Något har dött i min väska...

Jag har omedvetet burit runnt på en påse mögel som var för tre veckor sedan en påse minimorötter från mc donalds. Jag blev VÄL medveten om detta faktum då en stank förföljt mig hela dagen, helt ovetande om bakteriehärden öppnade jag väskan och rotade runnt, blött, kladdigt... PANIK! Allt dvs viktiga saker man har i väskan var besudlade med denna grönbruna smörjan. I panik hällde jag klorin i handfatet och kastade i plånbok (tömd) nyklar och smink. Parfymerade väskan då jag skulle ha med mig den ut. Slänger i allt och kutar ner till tunnelbanan. Stanken är fruktansvärd och en riktigt fräsh kille sätter sig mittemot mig och plötsligt ringer det. Jag sliter upp väskan och tar upp luren, pratar lite och lägger på. Ser att killen sniffat i luften och skrynklar på ögonbrynen. Kom på att jag måste ha ett tuggumi och öppnar väskan igen och nu sitter killen lutad mot mig och pillar på sin mobil/ipod och en outhärdlig dust av möggliga morötter och klorin sänker sig över oss och han stirrar upp på mig med en besvärad min. Ursäkta sa jag men något har dött i min väska...

tystnad....

Killen lämmnar mig i sticket med den möggliga väskan och jag sitter själv med en snopen min. Han måste trott att jag var störd eller att jag faktiskt menade allvar i det jag sa. Hur som var det lite smått pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0